Summer Black Friday – sau reducerile de vară – au crescut nivelul cumpărăturilor online în Statele Unite. Americanii au cheltuit 24.1 miliarde de dolari, în perioada 8-11 iulie 2025, mai mult față de estimările inițiale ale Adobe Analytics. Cele mai multe vânzări s-au înregistrat în cazul rechizitelor școlare, unde retailerii au promovat prețuri reduse substanțial, notează Reuters.
Summer Black Friday. Creștere de 30,3 % a vânzărilor online
Vânzările online au înregistrat o creștere de 30,3% în Statele Unite. Consumatorii americani au cheltuit cei mai mulți bani în timpul campaniilor de reduceri derulate de retaileri mari, precum Amazon Prime Day.
Volumul de vânzări a depășit estimarea iniţială de 28,4%. În aceeaşi perioadă a anului trecut, vânzările au fost de 14,2 miliarde de dolari, ceea ce înseamnă o creştere anuală de 11%.
Anul acesta, americanii au cumpărat produse în valoare de 24,1 miliarde dolari, notează Reuters.
Rechizitele școlare au dominat piața online de vânzări
Campania de reduceri (”Prime Day”) este dedicată, preponderent, achizițiilor pentru pregătirile anului școlar. Consumatorii ameircani au profitat de ofertele timpurii pentru a cumopra rechizite și a evita aglomeraţia de la începutul anului școlar.
Reducerile de Summer Black Friday promovate de marii retaileri (Amazon.com, Walmart, Target şi Best Buy) au generat achiziții chiar și pentru produse premium, mai greu accesibile.
Mai mult, politica de marketing a marilor retaileri a contribuit și ea la creșterea vânzărilor online. De exemplu, Amazon şi-a extins perioada promoţională la 96 de ore, faţă de cele 48 obişnuite, promovând reduceri în domenii variate – de la îmbrăcăminte la electronice.
Summer Black Friday – telefonul a dominat tranzacțiile online
Reducerile de vară reprezintă o gură de oxigen pentru economia americană care se află, în prezent, într-un context tensionat, marcat de incertitudini comerciale cauzate de politicile tarifare imprevizibile ale administraţiei Trump.
Statisticile realizate în timpul Summer Black Friday au arătat că cele mai multe cumpărături s-au făcut cu telefonul. Acest tip de achiziție a dominat tranzacţiile online și a generat 53,2% din totalul vânzărilor, peste estimarea de 52,5%.
Valoarea medie a reducerilor aplicate de retaileri americani a fost între 11% şi 24%. Cele mai mari reduceri au fost la îmbrăcăminte – 24% faţă de 20% anul trecut – în timp ce electronicele au avut discounturi de 23%, similar cu nivelurile anterioare.